۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۲۹۲۰
امام جمعه پیشوا خبر داد؛

نذر نان صلواتی در رزمایش مواسات| تمام کمک‌های پیشوا مردمی بوده است

نذر نان صلواتی در رزمایش مواسات| تمام کمک‌های پیشوا مردمی بوده است
امام جمعه پیشوا از نذر نان صلواتی در رزمایش مواسات و همدلی خبر داد و گفت: تمام کمک‌های پیشوا مردمی بوده است.

حجت ‌الاسلام روح‌الله باقری امام جمعه پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه که در این شهرستان استان تهران در حال برگزاری است، گفت: در کشور ما مردم به صورت کاملاً خودجوش و براساس فرهنگ زیبا که برآمده از توصیه‌های دینی است در بحران شیوع کرونا سعی کردند در کنار هم قرار گرفته و از خانوارها و اقشار ضعیف جامعه حمایت کرده و از آنها پشتیبانی کنند. این موضوع مقدمه‌ای برای رزمایش مواسات شد. در حالی که در کشورهای غربی شاهد حمله به فروشگاه‌های مواد غذایی یا کارهایی دور از شأن انسان بودیم. 

امام جمعه پیشوا گفت: مردم در بحران کرونا با حمایت از یکدیگر مواسات، برابری و برادری را نشان دادند و تلاش کردند از تهدیدی که به دلیل بحران ویروس کرونا در کشورمان شکل گرفته و موجب بیکاری و اتفاقات معیشتی برای آنها شده بود، به عنوان یک فرصت نگاه کرده و ظرفیت بسیار عظیمی از کمک‌های مردمی و گروه‌های جهادی و خیرین برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه و اقشار و خانوارهای ضعیف در نظر گرفته شد.

حجت ‌الاسلام باقری اظهار داشت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید از خانوارها و اقشار ضعیف جامعه که از بحران کرونا آسیب دیده حمایت شود، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شهر پیشوا برگزار شد. این در حالی است که از زمان شیوع کرونا گروه‌های جهادی در این شهرستان با همراهی یکدیگر تلاش کردند ضمن توزیع اقلام بهداشتی، مناطق مختلف را ضدعفونی کنند و در همین راستا صدها هزار ماسک تولید شده و رایگان بین مردم توزیع شد و بیش از 100 هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده معابر و ضدعفونی‌کننده دست در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

وی افزود: در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه هم چند مرحله برای کمک در نظر گرفتیم که هم‌اکنون مرحله دوم آن در حال اجرا است. در مرحله اول حدود 5 هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند توزیع شد؛ ضمن اینکه در مرحله دوم هم همین میزان سبد معیشتی در نظر گرفته شده است که بین اقشار آسیب‌دیده توزیع شود. به‌زودی مرحله دوم این رزمایش پایان می‌یابد و عملاً وارد مرحله سوم خواهیم شد. در این مرحله پیش‌بینی شده است که 5 هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند توزیع شود.

امام جمعه پیشوا ابراز کرد: ‌توزیع سبدهای معیشتی در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شرایطی انجام می‌شود که هر شب بیش از هزار غذای گرم در یک آشپزخانه متمرکز طبخ شده و ضمن رعایت مسائل بهداشتی بین خانوارهای نیازمند در بین محله‌های محروم پیشوا توزیع می‌شود. 

حجت ‌الاسلام باقری اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته در سطح شهرستان پیشوا، 35 نانوایی به مدت 10 روز نان رایگان در محله‌های محروم بین نیازمندان توزیع خواهند کرد که اکثر این نانوایی‌ها در مناطق حاشیه‌ای پیشواست. 

امام جمعه پیشوا گفت: حین برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه ضمن شناسایی خانوارهای نیازمند هم به آنها کمک شد و هم سبدهای معیشتی و هم کمک‌های نقدی و هم غذای گرم در اختیار آن‌ها قرار گرفت. توزیع غذای گرم بین خانوارها و نیازمندان در مناطق محروم پیشوا تا پایان ماه رمضان هر شب ادامه دارد.

وی بیان کرد: شناسایی گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های بسیار زیاد آنها از دیگر اقداماتی بود که با رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه صورت گرفت و ظرفیت‌های شهرستان پیشوا، افراد و این گروه‌ها را در کنار یکدیگر آورده و شناسنامه خوبی در اتفاقات و رزمایش‌های بعدی به حساب می‌آید.

وی درباره نحوه شناسایی اقشار ضعیف جامعه گفت: چون پیش از این از کمک‌های خیرین و گروه‌های جهادی برای برپایی موکب‌های اربعین استفاده کرده بودیم و آنها را می‌شناختیم، تلاش کردیم برای برگزاری رزمایش از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

امام جمعه پیشوا خاطرنشان کرد:‌ تمامی اقلام و مواد مورد نیاز در سبدهای معیشتی با کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است و حتی یک ریال آن دولتی نبوده است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات